iPhone’da DNS Sunucusu Nasıl Değiştirilir?

iPhone'da DNS Sunucusu Nasıl Değiştirilir

Bu yazıda, iPhone’da DNS Sunucusu Nasıl Değiştirileceği hakkındadır. iPhone’unuzdaki DNS sunucularını değiştirebilirsiniz. Bu, Safari’yi ve İnternet’i kullanan diğer iPhone uygulamalarını önemli ölçüde hızlandırabilir. İlk olarak, bu talimatlar yalnızca Wi-Fi bağlantıları için çalışır – iOS, hücresel bir ağa bağlandığınızda DNS sunucularını değiştirmenize izin vermez. Ayrıca, değişiklikler ağa özgü olduğundan, yeni bir kablosuz ağa her bağlandığınızda DNS sunucularını değiştirmeniz gerekecektir.

Etki Alanı Adı Sistemi (DNS), bilgisayarların belirli web sitelerini ve hizmetleri çevrimiçi olarak nerede bulabileceklerini bulmaları için bir yöntemdir. DNS, İnternet için bir rehber yardım hizmeti veya telefon rehberi gibi çalışır. Bir web tarayıcısı tarafından istenen alan adını alır ve ardından tarayıcı tarafından istenen hedefe bağlanmak için kullanılan iPhone IP adresini döndürür. Genel olarak, DNS sunucusu bir ağa bağlandığında bir cihaza otomatik olarak atanır ve genellikle İnternet servis sağlayıcısı tarafından iş için işletilen bir sunucudur. Çoğu kullanıcı için bu iyidir, ancak İnternet’te bunun yerine kullanılabilecek bir dizi başka DNS sunucusu vardır.

ISS’nin boyutuna ve DNS sunucusunu çalıştırmak için kullandığı kaynaklara bağlı olarak, aynı anda çok fazla istek yapılırsa hizmetin güvenilirliği ve hızı düşebilir. Son derece büyük üçüncü taraf DNS hizmetleri, genellikle kullanıcılarından gelen büyük yükleri işlemek için daha donanımlıdır. Halka açık Wi-Fi noktaları için, bağlantı tarafından sunulan DNS’nin doğru sonuçlar vereceğinin garantisi olmadığı veya hatta onu çalıştıran şirketin önlem almış olma olasılığı olmadığından, aşina olduğunuz bir DNS hizmetini kullanmanız da tavsiye edilir.

iPhone’da DNS Sunucusu Değiştirme

Adım 1: iPhone’un ana ekranından Ayarlar’a dokunun.

Adım 2: Wi-Fi’ye dokunun. iPhone’unuzun kapsama alanındaki kullanılabilir kablosuz ağlar görünür.

Adım 3: Bağlı Wi-Fi ağına dokunun.

Adım 4: DNS’yi Yapılandır’a dokunun.

Adım 5: Manuel’e dokunun.

Adım 6: Herkese açık Wi-Fi erişim noktalarını silin ve yeni DNS sunucularını girin. Cloudflare DNS’yi kullanmak için aşağıdaki DNS sunucularını kullanın:

1.1.1.1

1.0.0.1

2606:4700:4700::1111

2606:4700:4700::1001

iPhone'da DNS Sunucusu
iPhone’da DNS Sunucusu

Google DNS’yi kullanmak için aşağıdaki DNS sunucularını kullanın:

8.8.8.8

8.8.4.4

2001:4860:4860::8888

2001:4860:4860::8844

Adım 7: Kaydet’e dokunun.

The post iPhone’da DNS Sunucusu Nasıl Değiştirilir? first appeared on Güncel Paylaşım.



source https://www.guncelpaylasim.com/iphoneda-dns-sunucusu-nasil-degistirilir/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Histereskopi

Kamuda Çalışan Taşeron İşçiler İçin Yönetim Sistemi

Instagram Hikayesinde Arka Plan Rengi Nasıl Değiştirilir?